Tag Archives: shower cap

Daun Turi Boleh Merawat Rambut

Daun Turi Boleh Merawat Rambut,Petua Melebatkan Rambut,Kesilapan Yang Sering Dilakukan Pada Rambut,Fesyen Rambut Pengantin,Tips-gaya rambut,Gaya Rambut Selebriti Hollywood,gaya rambut, gaya rambut moden, gaya rambut cerita, gaya rambut foto, galeri gaya rambut, gaya rambut Malaysia, menunjukkan gaya rambut, gaya rambut folio, rambut gaya rambut, gaya rambut berita, acara gaya rambut, gaya rambut profil, Genetic Koleksi,fesyen rambut masa kini,gaya remaja,Jaga Rambut, Kesilapan Menjaga Rambut, Penjagaan Rambut, Rambut cantik, Rambut Kelumumur, Rambut putus

Daun Turi Boleh Merawat Rambut

daun-turi

ika sebelum ini anda dah tahu yang daun turi boleh mencantikkan buah dada, kan? Kini daun turi pun boleh digunakan untuk merawat rambut. Kalau rambut anda perang atau nampak cam tak bermaya jer, boleh cuba petua kecantikan di bawah untuk mengatasinya.

Daun turi ni sebenarnya mampu menghitamkan rambut anda supaya kelihatan lebih bermaya dengan cara;

1. Ambil segenggam daun turi.

2. Tumbuk atau kisar halus daun turi tadi.
3. Kemudian, lumurkannya pada keseluruhan rambut atau kepala anda.
4. Seterusnya, bungkus tapau rambut anda selama setengah jam. Guna “shower cap” pun boleh.

5. Lepas tu, cuci atau basuhlah rambut anda dengan air bersih.

6. Amalkan dalam 2 kali seminggu.

Jika dilakukan secara konsisten, rambut anda akan kembali bermaya. 🙂

Rambut Gugur – Petua Nak Elak

rambut gugur, melebatkan rambut, kesilapan rambut, fesyen rambut pengantin, gaya rambut, rambut moden, foto rambut, galeri rambut, rambut malaysia,  berita rambut ,  jaga Rambut, kesilapan rambut, penjagaan Rambut, rambut cantik, rambut kelumumur, rambut putus

Rambut Gugur – Petua Nak Elak

Seperti yang kita sedia maklum, mencegah itu lebih baik daripada mengubati, kan? Oleh itu, bagi anda yang sayangkan rambut tu, saya ada satu petua mencegah atau elak rambut gugur.

gambarbuahtembikaimerah

petua kecantikan ini boleh dilakukan terus kalau anda ada tembikai kat rumah tu. Langkah-langkah yang perlu anda lakukan ialah:

1. Selepas anda makan buah tembikai, jangan dibuang dulu kulitnya.
2. Sebaliknya, gunakanlah bahagian kulit tembikai tu(rujuk gambar di atas) dengan menggosokkannya pada kulit kepala anda.
3. Kemudian biarkan ia meresap ke kulit kepala anda. Tunggu dalam 15 ke 30 minit dan cucilah sampai bersih.
Kalau anda nak biarkannya semalaman pun boleh. Buat sebelum masuk tidur dan keesokannya baru cuci. Gunakan shower cap atau balut dengan kain supaya tak meleleh kat bantal nanti. Karang tak pasal-pasal lak semut yang datang.
4. Amalkan petua ni hanya sekali dalam seminggu